Обратная связь


Договір купівлі-продажу. В якому випадку потрібно нотаріальне завірення?


Нотаріальне посвідчення договорів купівлі-продажу проводиться державним або приватним нотаріусом в його офісі у відповідності до законодавства України, в процесі чого нотаріус посвідчує такий договір, ставлячи на ньому свій посвідчувальний напис, печатку, підпис та проводячи всі необхідні реєстраційні дії.
Види договорів купівлі-продажу, які підлягають обов'язковому нотаріальному посвідченню:
- договір купівлі-продажу нерухомого майна (в тому числі будинки, квартири, земельної ділянки, нежитлового приміщення та ін.)
- договір купівлі-продажу (приватизації) державного майна.
Відзначимо, що недотримання обов'язкової нотаріальної форми укладання договору купівлі-продажу перерахованих об'єктів, тягне за собою нікчемність такого договору, а отже він не має ніякої юридичної сили.
Нотаріуси України з початку 2013 року, мають право реєструвати права на нерухоме майно, шляхом внесення записів до Реєстру прав на нерухоме майно. Причому реєстрація права власності на житло проводитися одночасно з посвідченням договору.
Якщо сторони досягли згоди і бажають нотаріально посвідчити договір, який не входить в вищевикладений список, нотаріус має право на його посвідчення, якщо тільки такий договір не суперечить нормам чинного законодавства.
Інші договори купівлі-продажу, як наприклад купівля-продаж автомобіля, товарів народного споживання, послуг, прав та іншого майна не підлягають обов'язковому нотаріальному посвідченню.


Які документи потрібні для оформлення договору купівлі-продажу?

1) паспорта, РНОКПП сторін, якщо сторони в шлюбі - свідоцтво про шлюб,
паспорт, РНОКПП чоловіка, якщо покупець вдова / вдівець - свідоцтво про смерть чоловіка; 2) документи, що підтверджують право власності продавця на нерухомість (договори купівлі-продажу, дарування, міни, свідоцтво про право на спадщину, свідоцтво про право власності (приватизація) і т. д.);
3) експертна оцінка;
4) технічний паспорт (у разі необхідності);
5) довідка з ЖЕКу або квартального комітету про прописаних в квартирі з зазначенням року народження (дійсна протягом тижня).
Якщо прописано малолітня або неповнолітня особа (або така особа бере участь в угоді) - потрібна Згода органу опіки на укладення угоди;
6) квитанція про сплату податку (при необхідності оплати) + квитанція про оплату 1% в ПФ.

Де можна оформити договір купівлі-продажу?

Будь-який договір купівлі-продажу нерухомості можна оформити у нотаріуса за місцем знаходження майна або за місцем реєстрації однієї зі сторін. Часто питання оформлення договору бере на себе ріелтор або агентство нерухомості, через яке відбувається продаж або купівля нерухомості.
Перед здійсненням операції та укладенням договору, настійно рекомендується проконсультуватися у нотаріуса на предмет того, які документи на майно треба перевірити в обов'язковому порядку. Це ж стосується майнових прав, спадщини та іншого, щоб в якийсь момент не виявилося, що на житло яке купується є спадкоємці або воно знаходиться в заставі. Будь який нотаріус зможе детально пояснити, на чому варто загострити увагу і які документи вимагати з продавця.
Питання про укладення договору купівлі-продажу ви можете задати безпосередньо на нашому сайті.
Скільки коштує оформити договір купівлі - продажу?
Вартість оформлення договору купівлі-продажу складається із змінної і постійної частини. До постійної частини відноситься прайсова вартість послуг нотаріуса, яка встановлюється самим нотаріусом або за домовленістю з клієнтом. До змінної частини відносяться обов'язкові платежі на користь держави (1% до Пенсійного фонду і 1% державного мита).